Kom ihåg att returnera varorna i oförändrat skick. Är varan/varorna i förändrat skick har Chiquelle rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning från returbeloppet.
Kostar det någonting vid retur?
Ja, vid retur tillkommer en returavgift á 59,90 kr.
Hur gör jag en retur?
Du kan enkelt göra en retur med hjälp vår returblankett som du hittar i din beställning. Har du inte kvar din returblankett? Hör av dig till vår kundtjänst (customercare@chiquelle.com), de hjälper dig!
Nedan gäller för samtliga leveranssätt (Postnord Mypack + Postnord Hemleverans):
1. Fyll i returblanketten som vi skickat med i din beställning.
2. Packa ner dina varor tillsammans med returblanketten. Använd helst samma påse/låda som vi skickat dina varor i.
3. Klistra returetiketten över den gamla etiketten på påsen/lådan.
4. Lämna in ditt paket hos ditt närmaste postombud. Spara ditt inlämningskvitto.
Klart! Nu väntar vår returavdelning på att din retur ska inkomma. Så fort vår returavdelning mottagit och hanterat din retur skickar vi dig en returbekräftelse via mejl.
*
Kan jag göra ett byte?
Vi har i dagsläget ingen byteshantering. Önskar du byta en vara till en annan storek/färg ber vi dig att göra en ny beställning.
Återbetalning
När vi har tagit emot och registrerat dina returnerade varor kommer vi att återbetala dig. Det tar normalt ca 2-5 dagar innan du erhåller en återbetalning. En bekräftelse på din retur och återbetlaning kommer att skickas via mejl. Om du inte får någon bekräftelse inom 2 veckor från och med att du skickade returen till oss ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Bankkort/Betalkort
Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till det bankkort/betalkort som du använde vid ditt köp.
Klarna Faktura
Vid betalning med faktura justeras beloppet på din faktura vid retur. Uppdaterad faktura skickas ut via mejl inom 48 timmar efter att din retur har blivit behandlad.
Vid retur av hela din beställning betalar du endast in 59,90 kronor för returfrakten.
Klarna Konto
Om du väljer att returnera hela beställningen så kommer fakturan att justeras på ditt kundkonto hos Klarna.
Om du väljer att returnera delar av beställningen så kommer belopp bli justerat på din nästkommande faktura du får hemskickad.
Reklamation
Vid reklamation av defekt vara eller felleveranser ska du kontakta vår kundtjänst snarast. Vår kundtjänst kommer att hjälpa dig inom 48 timmar (vardagar).