Köpvillkor
Chiquelle AB med organisation nr. 556889-8992 bedriver verksamheten för Chiquelle.com.
Beställning
Vid beställning godkänner du de priser som anges och visas på sajten. Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive 25% moms. Betalnings- och fraktavgifter är inte inkluderat i priserna och kommer att anges under ditt köp. Fraktavgift inom Sverige är 49,90 kr.
*
Observera att vi normalt inte debiterar dig förrän din beställning lämnar vårt lager men har rätt att göra det redan i samband med din beställning (detta gäller inte vid fakturabetalning).
För att kunna beställa hos oss måste du ha fyllt 18 år. Enligt svensk lag accepterar Chiquelle inga kreditköp under 18 år. Chiquelle förbehåller sig rätten att i specifika fall neka eller ändra i din beställning (exempelvis om du har uppgivit falska personuppgifter och /eller har betalningsanmärkningar).
Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
*
Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du
här.
*
Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
*
Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
*
Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
*
Du hittar mer information om Klarna
här och kan läsa deras användarvillkor
här.
*
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa
vår sekretesspolicy.
*
*
Avbeställning
En avbeställning är inte möjlig efter det att din beställning gått igenom och är expedierad. I de fall där beställningen är genomförd och måste du som kund motta beställningen. Om du inte tar emot din beställning har vi rätt att debitera dig en avgift på 149 kr.
Orderbekräftelse
När vi har mottagit din beställning kommer vi att skicka dig en bekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du anger din riktiga e-postadress när du gör din beställning och var även noga med stavfel när du fyller i dina personuppgifter. Spara din orderbekräftelse för att underlätta eventuell kontakt med kundtjänst. Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis. Om du inte har fått detta mail inom 2 arbetsdagar, vänligen kontakta vår
kundtjänst.
Leverans och TransportBeräknad leveranstid för varor som finns i lager framgår i orderbekräftelsen, kassan och startsidan. För varor som inte finns i lager framgår den beräknade leveranstiden på produktsidan av varan. Under högsäsong och vid hög belastning kan förseningar upptså. Vid leveransförseningar kommer vi att kontakta dig per mejl.
Du kommer automatiskt att motta en bekräftelse på din leverans från oss *customercare@chiquelle.com* så fort ditt paket lämnar vårt varulager. Har du inte mottagit detta bekräftelsemejl inom förväntad leveranstid är du välkommen att mejla vår kundtjänst
här. *
Paket levereras normalt till närmaste utlämningsställe vilka ska lösas ut inom den tid som anges på aviseringen. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om du angett telefonnummer även via SMS. Om du inte hämtar ut paketet har vi rätt att debitera dig en avgift på 149 kr.
*
Priser och varulager
Vi reserverar oss för felaktiga priser samt prisjusteringar eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Chiquelle har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt eller om en vara som du beställt inte finns i lager kan det tvinga oss att häva ditt köp och återbetala dig eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Om detta sker kommer vi naturligtvis att kontakta dig via mejl.
*
Kampanjer och erbjudanden
Priser på alla kampanjer/erbjudanden gäller så långt som varan finns i lager om inget slutdatum för dessa anges.
Det går ej att kombinera eventuella rabattkoder/kampanjer, endast en rabattkod/köp. Inga rabattkoder/kampanjer gäller för redan nedsatta varor, Chiquelle x Swimwear, beauty-produkter eller influencer-kollektioner.
*
Reklamation
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga. Om du upptäcker fel på en vara ska du som kund kontakta vår kundtjänst så fort du upptäckt felet. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte har något urpsprunglit fel eller är felaktig. Vi står för returfrakten för godkända reklamationer.
*
Säkerhet
Beställningar som görs med annan persons namn utan dennes medgivande räknas som bedrägeri. Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls.
När du handlar hos oss skyddar vi dina uppgifter med hjälp av kryptering. Vi använder SSL (Secure Sockets Layer) som är ett säkerhetsprotokoll för säker överföring av data via internet (eller andra nätverk).
SSL-protokollet gör att all information som skickas mellan köparen och säljaren krypteras.
Personuppgifter:
När du handlar hos Chiquelle registreras dina personuppgifter i vårt system. När du beställer hos oss godkänner du vårt avtal för detta. Chiquelle behandlar all personlig information enligt bestämmelserna i personuppgiftslagen, PUL. Uppgifterna som du lämnar in till oss används konfidentiellt, ingenting förs vidare till tredje person. De används endast i syfte att fullfölja din order och i övrigt för att kunna ge dig så god service som möjligt. Du har rätt att begära att få ta del av dina uppgifter. Om det är något som inte stämmer kan du få det ändrat eller borttaget.
Force Majeure
Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem eller fel i el-/tele-/dataförbindelser.